.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بخش سردار جنگل فومن شهر مالکوان شد

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش سردار جنگل فومن با مرکزیت «مالکوان» به شهر تیدل شد و از این پس با همین نام خوانده می‌شود.

به گزارش شمال نیوز ناصر عاشوری امروز در گفت‌وگو با فارس از تبدیل بخش سردارجنگل این شهرستان به شهر خبر داد و اظهار کرد: طبق مصوبه هیئت دولت، مرکز بخش سردار جنگل فومن به مرکزیت «ماکلوان بالا و پایین» به شهر تبدیل شد.

وی افزود: در دوره‌های گذشته مجلس شورای اسلامی مکاتباتی درباره تبدیل بخش سردار جنگل به شهر صورت گرفته بود و در تیر ماه سال گذشته نیز برای تبدیل این بخش به شهر رایزنی‌هایی با وزارت کشور انجام شد.

نماینده مردم فومن و شفت ادامه داد: شهرستان فومن 101 دهیاری، 6 دهستان و دارای دو بخش مرکزی و  بخش سردار جنگل است.

وی، مرکز بخش را از آمار جمعیتی مستثنی دانست و گفت: بخش سردار جنگل دارای بیش از 14 هزار نفر جمعیت است.

عاشوری با بیان اینکه کار کارشناسی و آمار جمعیتی سردار جنگل از دوره هفتم مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: با مصوبه کمیسیون سیاسی‌امنیتی وزارت کشور، 23 خرداد جاری بخش سردار جنگل فومن با مرکزیت ماکلوان بالا و پایین به شهر تبدیل شد که نام این شهر جدید «ماکلوان» می‌شود و با این شهر جدید، شهرستان فومن شامل 3 شهر فومن، ماسوله و ماکلوان است که برای این شهر جدید شهردار منصوب می‌شود.

 

*طبق نظر کارشناسان تا 50 سال آینده هیچ مشکلی بقعه امامزاده ابراهیم شفت را تهدید نمی‌کند

وی در ادامه به موضوع اظهارات مدیر کل اوقاف استان مبنی بر ریزش سازه امامزاده ابراهیم شفت و شیب 90 درجه این بقعه اشاره کرد و افزود: این اظهارات موجب شده تا زائران، مسافران و گردشگران کمتری در مقایسه با سال گذشته از این مکان زیارتی و سیاحتی دیدن کنند.نماینده مردم فومن و شفت در مجلس، تصریح کرد: با مطرح شدن ریزش سازه بقعه امامزاده ابراهیم شفت، کارشناسان لرزه نگاری و ژئوفیزیک در امامزاده ابراهیم شفت مستقر شدند و طبق بررسی این کارشناسان تا 50 سال آینده هیچ مشکلی این بقعه را تهدید نمی‌کند.

وی افزود: کارشناسان در بررسی 48 ساعته خود ایمنی بقعه امامزاده ابراهیم شفت را تائید کرده‌اند.عاشوری، از راه‌اندازی 2 پروژه عمرانی و عام‌المنفعه در فومن و شفت خبر داد و یادآور شد: در سال جاری عملیات اجرای مجتمع بزرگ فرهنگی، ورزشی و هنری فومن با مساحت 10 هزار متر مربع آغاز می‌شود که شامل آمفی تئاتر و بسته کامل فرهنگی است.

وی، احداث یک استخر شنا با امکانات کامل در شهرستان شفت را از دیگر برنامه‌های سال جاری عنوان کرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.837 seconds.